10 Kg of Campagnolo / 10Kg Campaňóla


Oteplieva sa a to je dobrá správa, že bajky budú vonku na vzduchu čoraz viac a viac.
Po mrazivých švihoch si vychutnávam dlhšie výjazdy a hlavne v spoločnosti iných. Teším sa na sezónu oveľa viac ako obyčajne, ale to je asi kôli faktu, že som na snehu do dnešného dňa strávil len 2h! Na PK Babe! Ťažko tomu uveriť, ale je to tak.
Nevadí, príroda to tak chcela a ja proti prírode nikdy nejdem. Vynahradím si to dvomi kolesami, no na Liptov si ešte vybehnem.

Počas zimy som sa venoval práci v dielni a posunul som si o poriadny kus moje skúsenosti výrobe predstavcov. Boli tam aj iné činnosti, ale tie plne využijem až v nadchádzajúcom projekte.

Ten kto sleduje tento blog, Arko Bici, alebo Steel Roadies asi vie že sa tu pred časom objavilo niečo ako klasické cesťáčiky a veci s tým spojené.
Začína to byť nová vlna, dobre nafotené cesťáčiky, dobre otagované aby sa dalo rýchlo zdielať a nezabudnúť na dobrý popis aby sa vedelo, že to na čo pozeráte je eňoňuňo jedinečný stroj.

Máme sa na čo tešiť, otvára sa tu brána do nového sveta, sám som zvedavý kto do tej brány v stúpi. Ja ale pevne verím, že keď už niekto spraví ten prvý krok, tak bude dobre informovaný o tom s čím má čo dočinenia o tom aký cesťáčik to je na ktorý pozerá a páči sa mu.
Ďalej si bude uvedomovať, že komponenty ktorými je osadená jeho mašina pochádzajú odtiaľ a odtiaľ, sú typovo označené a povedzme, majú takú a takú hodnotu.

Rám je najdôležitejší, čokoľvek to už je a preto bude záujemca rád vedieť, že je z takého a onakého materiálu, typovo ten a ten a preto nemusí nakoniec platiť za síce rám značky Bianchi, Atala, Koga Miyata alebo Ktm za cenu Colnaga! Dokonca aj to Colnago je modelovo označené.
Každý jeden model je preto model, lebo sa radí do skupín od do, takej a onakej výnimočnosti a na odlišné cyklo činnosti. Sport - Amateur - Competition atď.

Byť oboznámený, alebo byť edukovaný je vo svete bežná procedúra a osveta resp. vzdelanie v tomto dosť napomáha nielen záujemcovi, ale aj ostatným ktorým sa niečo podobné páči. História je vzrušujúca aj v bicykloch a vzdelanie ako také je koniec koncov v spoločnosti hodnotné vôbec, nie?

Máte radi Campagnolo? Ja hej, ale viac to z pred 20tich rokov. Sú to neskutočne prepracované kusy komponentov, ktoré ale nie všetky dobre pracovali. Isté je že vo svete majú veľký cveng.
Vintage cesťáčiky sú osadené rôznymi sadami Campagnola. Tiež sú typologicky a tým pádom aj hierarchicky označené. Je veľký rozdiel medzi Campagnolo Super Record a Campagnolo Gran Sport.

Vedeli ste, že Shimano bolo vyrovaným súperom minulej doby Campagnolu? Veď dobové Dura Ace začalo SH vyrábať koncom 60tych rokov. Kazety Dura Ace boli kvalitnejšie ako Campa (dnes tak isto)
Sú tu další výrobcovia komponentov: Weinmann, Modolo, Gali, Giepiemme, Zeus, Simplex. Mimochodom Simplex bol v TDF celkom veľký hráč a ich komponenty boli na bicykloch ktoré víťazili.

Rozumní (féroví ak predávajú) ľudia dbajú na to aby správne zistili čo možno ponúkajú, čo práve vystavujú na svojom webe, čím sa pýšia? Ale to nie je len o ponúkaní za účelom zisku, je to hlavne kôli vedomosti čo vlastním, na čom spočíva moja riť a samotná história cesťáčiku.

Cyklo-literatúru čítam už 20rokov z toho dlhé roky odbornú a dozvedel som sa veľmi veľa no stále málo. Cítim však to čo viem mi dostatočne postačuje v tom na čo sa zameriavam a venujem. Nikdy ale neprestávam.

Na začiatok hádam dobré intro do sezóny, hm?


Keď pôjdeš okolo u nás v Cíferi, tak sa stav, ukážem ti názorne o čom sa tu snažím písať. 







Určite poznáte moju bývalú mašinku Baldo. Predal som ju do Londýna za super 350€ a kupca sa veľmi teší a ja tak isto. Bol to veľmi sympatický a svižný cesťák. Išiel som na ňom L´Eroica pretek v B.Bystrici Tour De Vulcano

Campa Victory, Modolo, výborné kolesá Campa S.Record na Mavic GP4 ráfoch

viac foto




Toto je zasa KTM Strada S, ale zasa niečo zaujímavé. Kompletne osadená Shimanom Golden Arrow (inak 105ťka) predal som ju za 240€  po kompletnej rekonštrukcii.

   viac foto




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Swift