EMPTY BENCH

EMPTY BENCH

Alebo, tam kde je koniec je aj začiatok.

Pekne napísaný príspevok o človeku ktorý znamenal veľa pre lokálnych a aj vzdialenejších zákazníkov v cyklo oblasti. Čo ma ale ešte viac teší, že Peter Chisholm stál za svojim presvedčením a názorom o dnešnom bicyklo-priemysle. Nazýval ho CRAP! nie náhodou tomu sám hovorím HOVNO!

Všetky tie narýchlo upečené bajky, smiešne marketingové kampane ktoré nevedú k ničomu ako len k predaju a číslam. Toto už dávno nie je ten svet ktorý mal niečo dočinenia so skutočnými postojmi, hodnotami a k takej filozofii v cyklistike.

Ubezpečujem Vás, že to ako ja posúvam svoje skúsenosti a je toho ešte veľmi veľa čo sa mám naučiť, tak isto budem hájiť svoj názor i naďalej. Odkedy som sa vážne začal pracovať s kovom (čo kvalifikačne bolo pred mnohými rokmi), prestavby rámov, výroba predstavcov, nosičov, lakovanie a rôzne doplnky, paralerne som sa začal aj vzdelávať. Frame-builderské knkihy, manuály, skriptá z pred 100rokov, nalogoval som sa na fórumy, nakontaktoval sa na naozaj vážených frame-builderov. Najdôležitejší je pre mňa kontakt s domovom, stretávam sa s dobrým známym Braňom z BME, navštevujem ľudí ktorý kedysi znamenali v ČSSR (ale aj súčasných) a cestujem po susedných krajinách a stretávam sa s domácimi dedinskými mechanikmi čo schovajú do vačku frajerov s certifikátom na vidlice Fox. Toto všetko mi dáva veľmi veľa, edukáciu, prehľad, skúsenosti a budujem si obrovský rešpekt k týmto ľuďom, ich práci a ich minulosti.

Toto sú extrémne dôležité skutočnosti pre mňa, pretože v opačnom prípade by to celé bolo stratené. Tak ako mám každodenný kontakt s materiálom (mysli kov, trubky, bicykle, komponenty, pilníky) tak aj po vedomostnej stránke cítim, že to ide stále vyššie a vyššie.
A je tu aj sebakritika, sú veci ktoré nikdy neuzreli svetlo sveta a sú len v mojej dielni. To "hovno" jednoducho neopustí steny mojej dieľne. Na to aby som ukázal, trebárs rám a dal mu vysačku Hand Made s evidentnými nedostatkami, na to jednoducho nemám. To je pre mňa krok späť, snažím sa to aplikovať na akúkoľvek prácu ktorú robím.
Budem radšej Ďalej tráviť dlhé hodiny nad vecami s pilníkom a pílkou v ruke a pokúšať sa dostať to celé presne do stavu keď budem cítiť, že moja práca je pripravená ísť von. Prajem si aby bolo u nás prostredie, ktoré nám zaručí kvalitu a férovosť. Toto je tvoja práca sused a toto je moja. Obaja budeme spokojný, nie je to skvelé?

Teším sa že vonku sú stále nadšenci ručnej práce, teším sa že ľudia si uvedomujú hodnoty ktoré nám nastavili naši predkovia a teším sa ako si teraz zakúrim v piecke a položím ďalší krásny kus, ktorý bude slúžiť svojmu účelu a aj pre radosť človeka. A uvidíte skoro v galérii Arko Bici - Steel Roadies
Týmto chcem aj poďakovať tým ktorý mi dôverujú. Je to opätovné, pretože ja dôverujem im a sú pre mňa motivujúcim faktorom. Nasledujem len to čo mi bolo ukázané.
ďakujem

Marek Parajka


moja posledná práca s pilníkami


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Swift