krútia sa kolesá krútia

Využil som obednú prestávku a pojazdil som si po meste. Na rohu Obchodnej a Vysokej som si kúpil moje obľúbené pirohy (makové) a pokračoval som bez cieľa ďalej. Zastavilo ma až pri jednom cyklo obchode, pekne som pozdravil a dal sa do reči s mechanikom.
Téma bola ako inak bicykel no a prišlo na cenník. Jazdím na prerobenom KTM Strada a tak sa to nejak točilo okolo prerábkach a tomu čo práve prebieha u nás, na to našom malom Slovensku v tom našom hlavnom meste Bratislave. Smial sa, ale bolo to také ironické, že ako je možné za prerábku sú ľudia ochotní vysoliť 500€. Reálna cena, či? Je! Poznám človeka (hovorí on) čo chodí hen do Rajchu hneď za hranicami, kupuje tam Puchy a poprerábke predáva do Francúzska po dvetisíce Euró. Berme to s rezervou, ale nie sme tak ďaľeko od skutočnosti.
Ešte minulú sezónu som raz započul, že tie fixky to je strašná ryža!! Dávno som prišiel do stavu rozhodnutý nespadnúť do mainstreamu a hľadieť si svojho vlastného hovna.
Kamoš sa tam nedávno zastavil kôli centrovaniu a tak sa spýtal, či by ujo mechanik dal za ten bajk na ktorom prišiel 250€. Nie, nedal, že je to veľa. Veľa? Sú tí ktorí sa tým živia a tí ktorí to majú za hobby.
Koľko času taký majster strávi na prerábke v skutočnosti? Lakuje rámy? Renovuje, leští, prechromátuje komponenty? Prerába geometriu? Rieši neustále problémy? Toto vyžaduje veľa času a energie.
Tento čas a energiu obetujem nato aby som niekomu postavil bajk, nato aby mohol jazdiť, presúvať na miesta kam potrebuje. Nie je krajší pocit ako keď sa ti potom prinesie zvesť o tom aký je ten človek flexibilný a aký je rád že má taký fajn bickáč.Robím to z presvedčenia a mám to rád.
A malý dodatok: keď už sa dá niekto na bicyklovanie, vedz, že čokoľvek to je, má to dve kolesá, fungujúce mechanizmy je to bicykel, ktorý sa stáva súčasťou každodenného života. Obehaj bazáry, prejdi si eBay všade kde sa nakupuje a daj sa do toho aj sám keď už chceš mať custom. Nie je to až taká veda

M..

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Swift