Ďakujem, ale so zaťatými zubami



Chcel som týmto vyjadriť svoju vďaku tým, ktorí mi umožňujú byť na chvíľočku tým šťastlivcom.

O čo sa jedná? Ide o techniku a dostupnosť kvalitných a svetovo uznávaných komponentov a bicyklov, ktoré sa dajú u nás získať. Môže sa to zdať povrchné, môže sa zdať že je za tým len profit, ale za tým celým je predsa uvedomenie si čo má a čo nemá cenu alebo hodnotu.
Nikdy som násilne nenútil to či ono, ale viem rozoznať dobré-zlé, kvalitné-nekvalitné. Tento celý blog je moje hobby, všetka tá práca ktorú robím, všetky prachy čo do toho investujem.

Sociálne weby plné špecialistov, veľa múdrych viet, veľa obrázkov a videí. Na moje štastie neparticipujem na ničom podobnom a iba sporadicky reagujem, ale to je viac ako sviatok. Radšej režem železo v dielni.
Zainteresovaný človek ale môže badať zvláštny efekt. Dopyt je po niečom čo skutočne cenu nemá. Nepáči sa im renovovaný výrobca komponentov - tobôž nie fungláč z pred 15tich rokov, nepáči sa im niečo rukami vyrobené a čas strávený prácou.
Verejnosti sa páči šmejd, hľadajú niečo čo nemá cenu a pritom to vyzerá dostatočne štýlovo. Ceny takýchto strojov sú samozrejme na základe dopytu vyššie.
Vysvetlite mi niekto pre ''všemocného'' ako je možné, že za posledných  8mes som sa dostal k trom úžasným bicyklom a vo svete najuznávanejších a najžiadanejších komponentov bez toho aby vôbec niekto reagoval. Musím upozorniť na fakt , že cena tu nehrá žiadnu rolu. Boli totiž porovnateľné ba aj nižšie ako bežné bicykle, ktorých su desiatky na webe. Inzeráty, na ktoré týždeň alebo dva nikto kúpou nereagoval? V nedeľu som ľahúčko získal bicykel s komponentami o ktorých som doposiaľ len čítal a neveril som že ich raz budem držať v ruke. Ako je toto možné? Kde sú tí, ktorí surfujú denne na webe? Sú tam, ale prechádzajú takýmito ponukami bez toho aby si uvedomili o čo tu ide. Dosť to nechápem a príde mi to fakt smiešno-smutné. Obchádzate inzeráty, klikáte a riešite irelevantnosti na soc. sieťach a pritom to podstatné uniká. Všeobecný prehľad a základné povedomie.

Verte mi, že by som obetoval kedykoľvek byť tým šťastlivcom aby sa konečne naučili chápať a nie len pozerať sa na obrázok. Aby ľudia pochopili že cenu má povedzme  ručná práca a nie marketing!


Keď už je nám súdené sa stať tou cyklo-generáciu, začnite bicyklovať ľudia, začnite čítať literatúru a získavať relevantné vedomosti ked sa o toto zaujímate. Bude to fér hra pretože je to celé navzájom poprepletané, my sme navzajom poprepletany

Marek..


26/10/2012

Toto je co sa snazim povedat



Deus Ex Machina from Seth C Brown on Vimeo.

Komentáre

  1. Marek, das aj nejake blizsie info pre nas nie az tak zasvatenych? Vobec neviem ake konkretne stroje si pod tym vsetkym mam predstavit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Snazil som sa byt dostatocne zrozumitelny ale evidendte moja myslienka unika efektivite. Miera tvojho sarkazmu mi nahovara, ze by som ta mal mat na salame, pretoze (a to sa ospravedlnujem ak ti krivdim) si myslim, ze si len dalsi zarypavac!! ale vies co? budis!!

    Ak je vysoky dopyt po vsetkych druhoch Esky, vsetkych ja neviem PUCH a podobne nizkonakladovky a ich cena casto prevysuje znesitelne, ako je potom mozne ze komponenty ako Campagnolo zo 70tych a 80tych rokov su jednoducho nepovsimnute? ako je mozne ze cenovo vyhodnejsie ramy z kvalitnych oceli, casto na kilometre daleko od tych hore spomenutych zostavaju zapadnute prachom? Ak mne niekto povie ze CRMO ocelovy ram do detailu upgrejdnuty s vynikajucimi komponentami nestoji zanic, pritom sa verejnost nezdraha vrazit posranych 500 do Esky, co si zainteresovany ma o tom mysliet? nuz minimalne to co som napisal v prispevku..
    Takze Roman, postacuje ti moja odpoved nato aby si sa nejak priblizil k predstave o com tu tocim?
    Marek..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Marek, kde sa ti prepanajana podarilo to Campagnolo? Kvoli tomu visim na ebayi uz rok :)

    Peter

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ziadne rypacky, ideu som pochopil, len ma zaujimalo o ake bicykle sa asi jedna. Nemam vobec prehlad o nejakej ponuke, ani neviem kde to pozeras, nesledujem taekto inzeraty, tak som sa len chcel trochu zorientovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ovci efekt sa da podporovat jedine dobrym marketingom, tak verejnost papka to co jej ponuknu. Ja len reagujem len na chabu osvetu, vedomost,podcenovanu kvalitu atd.

    Blogspot ma take ficury, ktore analyzuju slovne spojenia pod ktorymi ludia hladaju urcite informacie, tovar, sluzby. To mi dava jasne predstavy - co hladaju, co je ziadane.. Dalej je to aj z e-mailovej komunikacie co sa mi dostava (v minulosti ovela castejsie) tak isto surfujem a vidim co do frasa verejnost riesi dokolecka! Objednavka Carbon Belt Drivu na Favo a podobne..
    Ale mozem ja celu verejnost vlastne!!

    Peter
    To je uplne jedno ci Campa alebo Shim. aj tak najviac zobrazeni ma na izeratoch vsetky sorty Favo, Retro a ine podobne vyrazy. na 100vky zobrazeni a ked sa tam nahodou objavim kukam ze po 10tich dnoch ccestacik na Tange trubkach s Campa Super Record za 110e s 50timi zobrazeniami a vedla Premier s 200zobrazeniami to je trosku na zamyslenie. To sa ale bavime len o inzerate!! Kde je praca a skusenosti ktore sa dostava bicyklu ked sa pracuje na nom??
    Ako mozem chciet aby ludia ocenili ze ked dam Shi 500ex na bajk, a funglace z krabice Campa Veloce prejavili zaujem??? a tieto veci sa deju bezne v sluzbach dnes!!
    TO je nehoraznost!!

    Radsej si to rychlo uvedomte, toto ma vplyv na vela ludi
    Marek..

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To mas tak so vsetkym. Masy chcu to, co videli u znamych, pripadne v nejakom filme hoci o tom prd vedia a hlavne to chcu zadarmo. A enormne to vidiet najma ked sa snazis nieco predavat na nete :(

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Přesně jak píše jednokoloečko.marek.
    K tomu se ještě přidává fakt, že práce s fávem a eskama je utrpení - nic nepasuje, nic nevydrží, nedají se použít rozumný věci a hlavně je škoda na ty lešenářský trubky vůbec něco pořádnýho dávat. Ale lid to chce.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. ... clanok chapem, presiel som tymto nepochopenim/paradoxom a ja.

    Na Tvoj nazor odpovedam protiotazkou - ludia su rozni, ovladani emociami, rozumom, ..., a rozmyslia si ako nejaku vec vyriesia tak, aby boli spokojni. Tak trosku psychologia. Preco prehliadaju rucnu pracu? Preco prehliadaju nieco, do coho bol vlozena krv, pot, peniaze? Preco? Asi je to podobny/analogiky mechanizmus, ako napr. vo svete webov - ako si spravil aj napr. Ty, teda Tvoj blog bezi na engine Blogger, ktory patri Google a nedal si si blog vyrobit u niekoho, kto to rucne koduje a zapoti sa pri tom. Ja by som si zvolil tak ako Ty.

    Ak sa vratim k bajkom, neverim, ze by napr. Soulcraft alebo Sycip vedel spravit fungujuci, spolahlivy napr. enduro bike so skvelou geometriou. Na to je Canyon Nerve AM, alebo nejaky, overhypovane Ibis alebo Yeti alebo marketingovy Trek ci Specialized. Ale popri tom existuje Mrazek, SingleBe, neexistujuci Sfynx, ktori su viac alebo menej (ne)znami a nerobia masovo, lebo skor im ide o iny typ klientely. Oba druhy produkcie musia financne prezit. Aj jedno aj druhe su na nieco dobre. Koexistuju a na tom nikto nic nezmeni. Realita je ako tsunami, s ktorym sa treba vyrovnat a nebojovat, ak su na druhej strane misky vah peniaze (system). Alebo sa odpojit a ist vlastnou cestou.

    Tato ideova linia plati na IT, na auta, na biky, na domy. Preco ludia byvaju v nezdravych domoch? Preco maju vsade WiFi? Preco jedia junk food? Preco nadavaju na lekarov, ze ich neliecia?

    Ja osobne som si vybral vlastnu cestu a idem po nej a riesim veci sam. Podobne, ako typek z videa. Pacilo sa mi jeho "tato motorka, to je stav meditacie. Ziadna politika, nic ine tam nie je". Uplne ho chapem.

    Proste byt stastny vs. biznis. Ja som si vybral. To co sa deje, ze "kriza", to je kriza ludstva/zmyslania. Prachy su len sekundar, ci terciarny problem.

    A uzatvaram - biznis je inercialna sustava sama o sebe, nehladi a tvrdo ignoruje jeho nadradenu inercialnu sustavu a tou je tato planeta/vesmir/realita, v ktorej zijeme. Kym to biznis (ludia) nepochopia, tak nebude to dobre. To uz vedel Konfucius a to bola ina figurka. Ale ako to vidim, budu to musiet pochopit, ci chcu ci nie.

    Sry za miniroman.

    - drkrvr

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Iste, dakujem.
      je tu priestor na názor a ja to akceptujem. Myslím že sa rozumieme. myšlienka je aplikovateľná vo veľa sektoroch. Ale stále máme na výber!
      niekde som počul alebo čítal: veď oni ani nevedia, že nevedia..

      Už som unavený z tohoto celého, ale povedal som si že nenásilne a aj celkom rád sa dám_dáme na dráhu ukázať,edukovať a vychovávať. to čo viem s radosťou posuniem dalej.
      Skrývaním sa a zatajovaním to niekam nedotiahneme

      Verejnosť už začala rozlišovať kvalitu servisu, práce, zdravia alebo sociálnych väzieb. Začali veru a bude sa to stupňovať

      Ja mám jasno, viem odkiaľ pochádzam, viem čo mi bolo dané, viem ako to mám robiť a hájim si to. Možno to nebude mať efekt, ale je to presne tak ako to má byť..

      Marek..

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Swift