London Commuting part I

 So today I done biking over something like 40km in London City and must say it is absolutely magnificant place. Everywhere I have went, it looked big! 
Focusing rather on bike related things (one of my reasons I am in UK) this is the Part I of my London Commuting. 
I have visited few places (pls refer to links below) Rapha Cycle Club, Brooks 1886, Look Mum No Hands, jus tto see particular things. Sven Cycles has its bike, Mercian, Donhou. All this is important to me to closely view the work of advanced framebuilders since I am in serious interest and may continue in this sort of craftmenship. 
There is more to come in relation to above so come back if this somehow attracts your interest.
Luckily I met Jens Woigt today as he went down to Rapha Cycle Club for a coffee! Nice guy, full of chat and smile:)



Je asi všetkým jasné, že UK je prakticky TOP of the LINE v cyklo-sfére a vecí s tým spojenými. Prišiel som sem z dôvodov, ktoré so mnou putujú životom už od plienok. Cestovanie, šport - bicykel, lyže, nové miesta, nový ľudia, ale hlavne si odpočinúť a prísť na nové myšlienky.
Od samého začiatku čo som sem prišiel (a ako to u mňa chodí, rozhodnutie bolo bleskové) sa mi akosi veci odvíjajú presne tak, ako som si vybavoval v predstavách. Veci budú takto pokračovať i naďalej a keď nie, spravím to tak aby boli!

Prvý výjazd bol extrémne úspešný. Keďže sa venujem tomuto remeselníctvu, je pre mňa veľmi dôležité aby som videl na vlastné oči to o čo sa zaujímam. Ako to však chodí, musím hladať, musím zisťovať kde je a čo je.
Mená ako Donhou Bicycles, Mercian Cycles, Sven Cycles sú asi známe a bol som veľmi potešený, že som mohol z blízka obzrieť ich prácu. A dodalo mi celkom sebavedomia do budúcna, ale o tom inokedy.

Cestujem do mesta autobusom a na sedadle niekto nechal noviny, tak som sa pustil do čítania. Náhodou tam bol článok o značke Paul Smith a jeho aktivitu v dizajnovaní oblečka a doplnkov pre cyklistiku a aj jeho sadu rámov vyrádaných u Mercian. Náhodou som čítal  a náhodou som o dva týždne aj naďabil na jeden z jeho bajkov. No náhodu!

V nedeľu som teda nasadol na vlak a odviezol sa na Marylebone, kde som vyrazil na potulky mestom. Super miesto tento Londýn. Veľa kahvesi som vypil, pár decentných kilometrov nakrútil a pár pekných miest navštívil.



Začal som v Rapha Cycling Club otvárali o 10tej, tak som tam bol prvý na kapučínku, ale začalo sa to tam naplňať. Vešiaky na bajky, môj som si postavil do stojanu, aby si mohli návštevnící obzrieť moju prácu z blízka .)

Tak si tam fotím a zrazu niekto vykríkne, že hen: Jens Voigt! nepoznal by som ho, fajn chlapík, bola to taká krížová komunikácia, ale veľa úsmevov, dal si kafex a odišiel. Ani ma nenapadlo fotiť, ale to je asi normálne.







 Odtiaľ som sa presúval ďalej do Brooks England B1866 ako jediný dedikovaný obchod na svete. No a tam je Sven Cycles bajk a Mercian ako bonus. Sven sledujem nejakú dobu, chcel som si z blízka popozerať jeho prácu. U nás neviem či v blízkej budúcnosti vôbec budem vidieť naživo podobnú prácu. Ale to ja neovplyvním, alebo áno? Samozrejme sa toho netýka Braňova práca u BME Design.





 Veľmi dobre urobený dámsky bajk z Reynolds rúrok, krásne krivky, kvalita komponenty, decentný lak - zlaté prúžky na čiernej, jednoducho klasika! Tu v predajni jednoznačne volia domácu tvorbu.








Paul Smith od Mercian je veľmi zaujímavá práca. Mufničky sú tvarované do zobáčiku, farba je typická pre PS rámy, líšia sa odtieňmi. Pokukaj si Mercian prácu na webe.





 Štrikoval som si to ďalej mestom a neobišiel som najznámejšie miesta v Londýne. Je ich ale stále dosť, ktoré navštívim neskôr. Mal som ale na pláne navštívíť aj Look Mum No Hands, bo mi to vychádzalo na dalšie kapučíno. Tam mali títo ľudia Donhou dráhovku. Tento rám bol dotiahnutý asi najlepšie. treba si pozrieť jeho prácu. Má to svoju hodnotu. 

Mám toho v pláne ešte dosť, takže stay tuned jak by naši hovorili pre ďalšie vecičky z bajkového UK 




  

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Swift