Spoof na bazáre -Podvod_ predaj MTB bajkov

Tento príspevok nemá za účel niekomu uškodiť, ale upozorniť na veľmi pravdepodobný podvod!

Možno sa s tým už niekto stretol, ale ja mám už za sebou tri podobné prípady keď podvodníci na webe s premysleným plánom dokážu oklamať a nakoniec aj okradnúť, kupcu, predajcu alebo ja neviem aký iný subjekt.
Začína to až neuveriteľne nízkou cenou tovaru, badať strohý popis ponúknutej veci a v tomto prípade aj trošku nepodarená Slovenčina! aby nie - dostala sa mi odpoveď v Angličtine!
Ako to teda prebieha? Všetky podvodné inzeráty pocházdajú alebo záujemcovia o váš tovar sú cudzinci a v teplúčku domova skúšajú svoje triky. Južná Afrika, Uganda, Nigeria, Ukrajina, je toho určite viac.

O čom teda hovorím?

Niner Air 9 Carbon MTB Veľkosť Medium 1x9 Shimano
Cena 580€





Prišlo mi to divné, Niner karboš za 580€?? WTF!! ale dal som tomu šancu a najprv zavolal - nedalo sa a potom napísal e-mail. Na druhý deň mi došla odpoveď, ktorá ma trpko pobavila.
Posraný Spoofer, v tomto prípade posraná Spooferka! Rozpoznal som okamžite ten štýl komunikácie, pozrel som si jej profil na G+ a je tam taká slečinka (najlepšie ako zmiasť)
Spoof je vlastne istý falzifikát, dokumentov, webových platieb, inzerátov a pod.

Ale poďme pekne ďalej k nášmu e-mailu. sleduj..









Slečna posraná spooferka Adria Allison si dala po mojej reakcii spiatočku a už sa mi nedostala odpoveď. Vlastne to nemusí byť ani ona, ale on!

Nechal som to tak a až dnes som si tak prechádzal uplynutý týždeň a prišli mi na myseľ ostatné veľmi podobné inzeráty a tak trošku som sa prehovoril na malé investigatívne posedenie. Predsa, mal som tú česť riešiť dva vlastné prípady (predávam občas nejaké vecičky do cudziny) a v jednom som pomáhal kamoške, ktorá zhodou okoloností predávala bajk.

Scénar je ten istý. Komunikácia v Angličtine, získanie si dôvery a záujmu či už predať, alebo kúpiť a keď sa konečne dostanete k transakcii dostane sa vám dokonalý falzifikát Faktúry - Podacieho listu o odoslaní zásielky a pod. Nezdráhajú sa vás stále viac a viac masírovať aby odviedli pozornosť o menších odlišností dokumentov a pod.
Paypal je veľmi zneužívaný, ich falzifikované faktúry sú veľmi dôveryhodné. Samozrejme že po skontrolovaní si stavu účtu zistíte, že vlastne sa žiadny transfer ešte neuskutočnil. Po vašej reklamácii u kupcu-predajcu obdržíte ospravedlnenie s dôvodom (akýmkoľvek) s dalším falzifikátom a tak to pokračuje ďalej.
Ak je v tom zainteresovaný Paypal, tieto dokumenty treba preposlať a snažia sa to nejak riešiť - spoof@paypal.com . Je v tom aj Facebook a iné soc siete.  Spoofer príde znovu a pod iným menom!

Je veľa prípadov keď ľudia sú naozaj podvedený a deje sa to každý deň. Taký je dnešný web!! Tak prosím opatrne!!


Dalšie príklady


Zistil som, že tento inzerát existuje v USA. Na to číslo som volal - neexistujúce!


v US




Google má takú fičúru že Image Search: http://images.google.com/imghp?hl=en
zadáš link alebo foto a nájde ti identickú foto. Dobré nato aby som zistil kto používa moje tvoje fotky :)



Volal som aj na toto tel. č. a zdvihla to pani, ktorá ma ubezpečila že žiadny bicykel nepredáva. Asi len náhoda pri zadávaní vymysleného čísla





Tento je u nás na bazári a aj na eBay - trochu odlišné ceny, že? Majiteľ bajku je z Bloomington, Indiana, United States a nie ten z Banskej Belej









Tak v krátkosti asi toľko vážený a je toho viac.  Budťe opatrný a zdieľajte ak chcete na tento podvod upozorniť.
Marek..


17.11.2012
Len pre názornú ukážku ako to prebieha, reagoval som na jeden z uvedených inzerátov. Dostal som presne identickú odpoveď ako hore, ale súhlasil som s transakciou.
Predpokladám, že mi AA pošle falzifikát odoslania tovaru.
Stay Tuned!!





21.11 2012
Takže som tu s odpoveďou od AA a trochu som sklamaný. Hovorí že mali v UK Bank holiday. wau.
Dáva si načas, ale musí sa jednoducho ujistiť, že budem dostatočne nažhavený na tento obchod roka a odviedla moju pozornosť od dôležitých detailov.




nech pozerám ako pozerám, žiadny Bank holiday posledné dni. No som fakt zvedavý čo mi pošle zajtra :)




22.11 2012

Prekvapili!!
Dokonca majú aj falošnú špedičnú firmu - webovú stránku. Samozrejme dokument je falošný a čo som sa dočítal o tom webe tak je to podfuk.
Vyžadujú platbu odoslať cez Western Union a až potom bude balík doručený. WU funguje spôsobom, že pošleš peniaze a na akomkoľvek mieste v UK si to tí vagabundi môžu vybrať!
Budem robiť mrtveho chrobáka - AA bude tlačiť na zaplatenie :)


Expedicion Expreso Inc.

tu je malý popis tohoto webu: http://db.aa419.org/fakebanksview.php?key=70285


tak je to tu:


ale už ma to nebaví, tak som ju-jeho poslal .... Ďakujem za pozornosť a niekedy na budúce priatelia
Marek..


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Swift